Monday, January 23, 2012

experience yg paling berharga kot di UTP :)

assalamualaikum warga blogger. :)
since 17hb jan 2012 saya daftar masuk ke UTP stands for universiti teknologi petronas, banyak pengalaman menarik, sedih, gembira, unik & banyak lagi yang hanya dapat kat utp bukan di tempat lain.
untuk pengetahuan semua, before masuk utp, tanggapan saya utp ni sebuah universiti yang hanya hebat dalam akademik, kalau agama tu mungkin biasa-biasa saja. tapi lepas masuk u tu, totally different dari apa yang saya anggap. ada SMART GROUP(yang lebih kurang usrah tapi advanced sikit), ada RAKAN MASJID, kakak-kakak senior pun ramai yang tudung labuh. :) best tengok suasana macam tu. islamic.

actually, entry kali ni saya nak cerita pasal pengalaman saya semalam. semalam, 21hb jan 2012 merupakan hari paling cuak dalam hidup saya kot. malam semalam la malam terakhir untuk minggu aluan siswa a.k.a MAS. malam tu, ada lakonan daripada SRN, lepas habis lakonan & tunjuk video macam-macam tu, bermulalah adegan yang biasa dilakukan malam-malam sebelum ni. masa untuk kena torcer. :| out of the blue time siswa dan siswi tengah sembang, ada sorang senior siswa ni jerkah dari pintu masuk. dan-dan senyap semua orang. pastu diorang tanya, sapa yang kutuk fesi...?? agak terkejut. berani betoi ada orang kutuk fesi. dahla fesi cakap kutuk kat fb. fesi-fesi semua suruh sapa yang kutuk tu bangun. none of us got up. pastu, diorang panggil nama. dan nama sayalah yang pertama disebut. SYAHIRAH. jantung rasa macam nak tercabut dari badan. then, cakap kat kakak fesi, 'ada ramai nama syahirah la'. pastu, diorang panjangkan sikit nama, nor syahirah. saya nur, nama yg dipanggil tu nor. ejaan lain tapi sebutan sama. so, saya bangun sebab dah kena jerkah oleh diorang. takut benda lain pulak jadi nanti. time berjalan gi depan tu, memang doa gila-gila punya supaya diri ini dapat dibela. pastu diorang suruh gi kat depan. dengan muka yang memang sangat tebal dari kamus oxford tu, saya pi depan. berdiri sebelah sorang lagi yang nama dia kena panggil jugak. time berdiri tu, seriusly saya rasa lutut saya vibrate. ketaq. rasa cam nak jatuh pun ada. hanya Allah saja tau macam mana saya rasa time tu. hari tu dalam sejarah saya kena pegi ke depan orang ramai. kalau nak tau perasaan saya masa tu ialah cuak+takut+ketaq+sedih+malu tahap tera+rasa hilang maruah diri+rasa macam nak sorok muka dalam jamban+rasa nak pengsan+kecewa sebab tiba-tiba naik nama saya dikatakan sebab kutuk fesi, dahla laptop pun takda nak bukak fb. macam mana la saya bole kutuk diorang pulak. =.='

pastu, fesi-fesi siswa pun memulakan peranan. marah punya marah punya jerkah, sampai saya time tu memang tak berani nak angkat muka. cuak. mana taknya, discipline department ada depan mata. tambah pulak dengan head facilitator yang tak pernah marah pun tiba-tiba jerkah. gile tak cuak. :p dewan tu bergema dengan suara-suara marah fesi. yela, diorang yang tolong student-student baru masuk bilik tiba-tiba dapat tau kena kutuk. tiba-tiba diam. then, saya angkat muka sikit, nampak cahaya macam lilin. tanya orang sebelah, dia cakap 'dah agak dah. birthday.' oke, fine. time tu baru tau diri ini ditipu. cuak +takut punya pasal sampai TERnangis saya time kakak-kakak fesi datang depan peluk kitorang yang kena panggil tadi. huhuhuu. :'( sampai hati. hahaha. time tu air jernih yang agak mahal keluar dari mata saya. :) nasib baik x parah sangat. hehe. pastu, kakak fesi pun pujuk jangan nangis. ada jugak yang minta maaf. adoyai. then, saya duduk balik tempat saya. diorang pun paparkan nama yang kena panggil tadi. time tu baru tau sebenarnya bukan nama saya, orang lain yang tak ngaku nama sendiri. then, ramai-ramai nyanyi lagu birthday kat diorang. saya tak nyanyi sebab sedih. haha.

pastu, semua fesi-fesi buat ucapan dan resigned. :( sedih. memang cukup sedih ditambah pulak dengan lagu sedih. lagi la sedih. (apa punya ayat daa..) lepas tunjuk video-video semua tu, siswa dan siswi intake jan 2012 pun disuruh bersalaman dengan fesi-fesi yang TERBAIK tu. seriously, memang style+hebat gile fesi-fesi untuk batch gen 12. kami pun salam, peluk cium semua. hahah. pastu barulah bole bersurai. yang bestnya video yang dihasilkan oleh fesi-fesi media department. gila style! love it. hmm, rasanya tu saja kot pengalaman paling cuak yang belom pernah saya rasa sebelum ni. semoga bertemu lagi & doakan saya berjaya untuk graduate di UTP plus berjaya jadi seorang mechanical engineer yang berjaya bukan saja dunia tapi akhirat sekali. sekian.

<3 syahirah nsmr



beg MAS+button batch mechanical engineering
p/s sori terpaksa senget kepala sikit. :)

No comments:

Post a Comment