Sunday, July 22, 2012

ke'best'an Ramadhan :D

assalamualaikum w.b.t

tajuk pun~ cam apa gi. ==' (takdak idea.) hmm, alhamdulillah dah selesai solat sunat terawih di surau v4. :) semalam solat kat masjid, tapi malam ni solat kat surau pulak. papepun, yang penting niat. bukan tempat tu. solat mana-mana pun boleh, kan?! :) hmm, harini genap dua hari umat Islam berpuasa dalam bulan Ramadhan. :D lapar tu memang rasa jugak, tapi tak tau kenapa, rasa best sebelum nak Ramadhan haritu. excited. hehe. bila dah masuk RAMADHAN lagi best. puasa first bukak kat Masjid An-Nur UTP. nasi + ayam + kuah apa ntah. air sirap ais sekali. yang bestnya, makan dalam talam. :D dan free~ hehehe. saya harap saya dapat buat macam tu dengan kawan-kawan sekolah rendah saya yang saya sayang MITOCHONDRIA dan my BFFs IRSHADIANZ. :') huhuu.

yang sedihnya, kat UTP takdak bazar Ramadhan. *setahu saya la. taktau la pulak kalu ada kat cerok-cerok mana ka. hahaha. tapi kawan saya cakap kat UiTM Sri Iskandar ada la bazar Ramadhan. hewhew. :( *tiba-tiba UiTM Sri Iskandar terlist sekali dalam blog ni. hahah. :P yang pasti, semua tu ada hikmahnya. mungkin Allah tak mau bagi saya membazir kot. mana tau kalu kat UTP ni ada bazar, tiap-tiap hari saya dok pi perabes duit beli makanan ikut nafsu ja. kesian kat duit mak abah saya. hmm.

meh nak share sikit pasal tazkirah yang kak mai (my senior in UTP) bagi tyme antara solat terawih tadi. dia cerita pasal kisah semut pada zaman nabi sulaiman. kisah keimanan seekor semut. :) http://jiwang.org/groups-ilmiah/49199-kisah-teladan-iman-semut-di-zaman-nabi-sulaiman.html  *lebih kurang la cerita dia. tapi yang kak mai cakap, setahun. hmm, apa-apa pun ambik pengajaran yang boleh kita contohi. :)
oke, nak sambung siapkan assignment chemistry ni. esok nak pegi masjid, tak boleh nak pi surau sebab esok ada kelas gamelan pukul 8pm. kelas tu dekat dgn masjid, so senang sikit nak pegi. nanti takdela lambat. hmm,. semoga Allah panjangkan umur saya, anda dan kita semua untuk menyempurnakan ibadah puasa pada tahun ni. semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. amin. :')

                    
dengar la. best~ :) ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna. :D 



   
Kemuliaan Ramadhan. antara lagu yang saya suka jugak. :) 

<3 syahirahnsmr

No comments:

Post a Comment