Tuesday, May 22, 2012

beliau seorang lagi yang aku kagumi dan sayangi. :)

Assalamualaikum w.b.t

Beliau yang kukenali, bukanlah sesiapa. bukan niat mengagungkan kerana beliau juga yang diciptakan. tetapi sebagai bukti mahalnya kasih dan cinta terhadap beliau. mata memandang sama tapi bagiku ada beza. beliau wanita biasa namun tak serupa. :) nak tau credit to sapa.??? she is GURU YANG PALING SAYA SAYANGI. :D bukan guru-guru lain saya tak sayang, sayang. tapi beliau ada ciri-ciri lain yang berbeza daripada semua. beliaulah yang bernama Puan Siti Harnani Bt Radhuan Din. nama yang tidak asing lagi bagi saya. walaupun hanya setengah tahun beliau sempat mengajar saya tyme form 4, tapi sudah cukup untuk saya menyayangi beliau sebagai guru yang paling saya sayang dan takkan lupakan. *gaya macam baru belajaq bina ayat ja. ==' hahah. tyme hari first tc nani masuk kelas, rasa macam kecut perut sikit. :P tapi bila dah tengok + rasa cara pengajaran beliau..... seriusly, i love her. alhamdulillah, selama tc nani mengajar saya, rasanya senang masuk ke otak. daripada mula-mula yang rasa kecut perut, lama-lama dah makin rasa seronok belajar Addmath dan akhirnya Addmath jadi antara subjek kegemaran saya. :))

beliau mengajar saya dan kawan-kawan dengan sangat baik rasanya. bukan tu saja, siap bagi nasihat yang membina lagi. mungkin tu yang jadi penyebab saya menyayangi beliau sangat. kata-kata yang paling saya tak lupa + yang selalu beliau nasihatkan pada kitorang, "bukak buku baru." :D setiap kali lepas exam, biasala mesti ada yang dapat elok, ada yang dapat kurang elok. so, nasihatnya macam tula. and ada lagila nasihat-nasihat yang snagat membina. alhamdulillah, UP1 tyme form4 saya dapat 98%. saya pun terkejut sebab tak expect la dapat markah camtu. yela, bole jawab tapi takla expect markah yang tinggi macamtu tapi syukur la dapat jugak rasa Addmath 98% :P mulai dari tu la saya makin minat sebab dapat skor. tapi tyme exam lepas tu (PPT kot ka UP2 ntah) result Addmath saya menurun. 75% kot. *tak ingat. tapi menurun la. haha. then, ayat yang sama tc nasihatkan pada kami semua. :) lepastu, tiba-tiba tyme bulan 7 dengar khabar angin kata tc nani nak pindah. :'( WHAT..?? rasa macam tak mau percaya ja. tapi penolong ketua tingkatan ada tanya tc, betulke? tc cakap taktau lagi.

then, tc buat pengumuman depan kelas satu hari tu. tc cakap tc nak pindah minggu depan. hanya Allah yang tahu macam mana sedihnya saya tyme tu. tapi air mata tak keluar sebab mahal kot. :P tc bagi nasihat lagi. yes, she never forget to give us some advices. :) tanggal 14hb JULAI (nasib baik bukan 9hb :P) berakhirlah khidmat tc yang paling saya sayangi di bumi Al-Irshad. petang tu, saya dan kawan-kawan yang lain pegi jumpak tc. saya bagi album gambar daripada 4IK. pastu kitorang sembang-sembang buat kali terakhir dengan tc. :'( tyme tc nak pegi tc salam dengan kami semua. saya ingat lagi, tyme tc salam saya, tc kata, "jaga diri elok-elok" i will tc. tc pun ada pesan kat kitorang, JANGAN LUPA ADDMATH. :) tyme tc nak pi tu, muflihah menangis. mungkin sangat sedih dan dia mudah touching kot bab-bab macam ni. saya sedih sangat-sangat jugak tapi air mata tak mau keluar, tak dapat den nak nolong. haha. walaupun lepas tc nani keluar Al-Irshad, saya tetap contact dengan tc. memang bukan semua mesej saya tc balas, tapi tak terasa pun sebab saya paham tc busy. :) lupa pulak, tc pindah pi melaka. :)

ada sekali tu, ayah saya nak bawak family saya termasuk saya pi melancong. ayah saya tanya nak pi mana, jawapan say, "melaka" dengan niat nak jumpak tc nani. rindu sangat dengan beliau. tapi takde rezeki, so tak jumpak. tc kata tc kat penang. ==' nak dipendekkan cerita, matrik pun saya pilih melaka, antara sebabnya adalah nak jumpak tc nani. tapi tak kesampaian jugak sebab dah masuk UTP. takpela, redha ja. yang terbaru, saya hantar mesej hari guru pada beliau. *takkan saya lupa guru yang paling saya sayang ni. tc balas, "terima kasih. semoga dimudahkan urusan kamu di hari-hari mendatang. dalam bergelar pelajar, banyak cabaran dan dugaan. cikgu sayang kamu' :D seronok dapat mesej daripada tc. tak pernah jemu bagi nasihat. :)

saya sangat berharap dapat jumpak tc nani sebelum saya menutup mata selamanya. mana tau kan, ajal maut kan Allah yang tetapkan. dan bila saya perlukan pandangan, sokongan, dorongan, nasihat dan kata semangat, saya sangat harap dapat semua tu daripada tc nani. sebab kata-kata semangat beliau selalunya menaikkan balik semangat saya. seriusly, tak tipu. orang lain pun ada jugak. :) tapi tak selalunya la. heheh. lastly, saya doakan tc sentiasa bahagia bersama suami (en. fairos) dan anak tersayang (hudiya hana).:D semoga dipermudahkan segala urusan tc. SAYA SAYANG TC. sebab tu la saya rindu tc dan takkan lupakan tc. insyaAllah. :) terima kasih tc sebab sudi ajar saya sampai boleh membuatkan saya sayang Addmath. :D terima kasih jugak sebab selalu bagi nasihat, dorongan n seangkatan dengannya. :)) semoga berjumpa lagi. amin.

tc nani bersama suaminya :) semoga kekal sampai  ke syurga. amin
*to forget me, it's up to you. but to forget you, i'll never do. :) you are my lovely teacher that i ever had. :D

<3 syahirahnsmr


1 comment: