Saturday, October 13, 2012

Allah kan ada...

assalamualiakum w.b.t

macam biasa, tak dak idea sebenarnya. tapi rasa macam nak jugak update. hmm. hentam je la. -.-' let's begin with al-fatihah. :) *nak bagi panjang sikit. :P oke, hmmm.. *tarik nafas, hembus nafas.. loading. . .


haa. bila kita ada masalah, rasa resah, rasa tak tentu arah, rasa macam -.-'' rasa macam +____________________+ dan bermacam-macam rasa lagi la yang tak ter'describe', apa kita akan buat? hmm, seriusly saya pun kadang-kadang macam tak tau buat apa. macam dah buntu. huhu. T.T tu pun dikira ujian daripada Allah. kenala sabar + tabah. 


Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda: “Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikitpun.”
– Hadith riwayat Imam Tirmizi

“Apabila Allah kasihkan seseorang, Allah mengenakan dengan suatu ujian sehingga Allah mendengar rengekan permintaan yang bersungguh-sungguh.”
(Dari Musnad Firdaus oleh Dailami)


:) so, walau apa pun ujian dan dugaan yang kita terima, cuba untuk jadi seorang yang tabah dan sabar. sungguh, memang tak dinafikan agak payah *bagi saya T.T tapi tak salah dan tak dak keburukan pun yang kita dapat kalau kita sabar dan tabah hadapi semua tu. huhu. i'allah semoga Allah pinjamkan kekuatan, ketabahan dan kesabaran kepada kita. amin. bila rasa tak tentu arah tu, yes fitrah kita mesti time tu baru ingat Allah. time tu mesti kita doa banyak-banyak. same with me. memang itu la sebabnya Allah uji kita. Dia nak dengar luahan dan rindu dengan rengekan kita. so, daripadaNya kita dihidupkan dan kepadaNya kita dikembalikan. *eh, ada kaitan ke? :/ harap-harap ada. :) tapi saya harap bila saya time macam tu, akan ada seseorang yang akan bagi nasihat dan semangat pada saya untuk kembalikan balek mood dan semangat. harap seseorang akan ingatkan saya~ :') hmm. memandangkan dah lewat + kena gi event pukul 8am nanti, seriusly kena tido sekarang. Y.Y
sama-sama renungkan dan sama-sama amalkan. :) i'allah.

<3 syahirah

No comments:

Post a Comment