Thursday, October 4, 2012

dating with.... :)

assalamualaikum w.b.t

first and foremost, dating yang saya maksudkan bukanlah dengan seorang yang bergelar lelaki, pemuda ataupun guy. ataupun man. haha. yang saya maksudkan kat sini adalah satu.... satu apa ek nak panggil.?? -.-' satu application kot. er, ataupun satu program. *betoika? O.o lebih kurang laa. yang dinamakan Dev Pascal 1.9.2 :) benda ni ada dalam subject Fundamentals Of Programming yang saya perlu ambik sem ni. lecturer belum mula ajar guna benda ni lagi. ajar tu ada la, tapi belum secara praktikal. disebabkan perasaan yang ingin tahu dan ingin mencuba yang mendalam tersangat dalam saya minta tunjuk ajar daripada kawan-kawan ICT/BIS yang dah ambik subject ni sem lepas + tengok tutorial di Youtube. :)

sedikit sebanyak, telah membantu saya memahami tentang program tu. walaupun tak la berapa paham kesemuanya. tapi paham la jugak daripada tak reti guna langsung, kan? ;) itupun, belajar daripada kawan via twitter dan fb. belum belajar face-to-face lagi. tak sempat nak jumpa pun. :'/ hmm. semalam saya ada cuba buat satu program tetapi sayangnya Allah tak izinkan untuk saya berjaya buat program tu. fed up pun ada jugak semalam. dah try banyak kali nak buang error tu, tetap ada jugak error. :( tapi minat saya untuk belajar Dev Pascal ni tetap ada dalam hati lagi. malam ni, saya try buat program lain, dan alhamdulillah Allah izinkan saya berjaya buat program tu. *walaupun program tu merapu. -.-' HAHAHA. hanya Allah saja yang tahu betapa gembiranya saya time tu. saya sendiri pun tak tau kenapa seronok + excited sangat bila berjaya buat dan seperti yang diinginkan. :D

dengan kejayaan saya membuat program tu, (bakunya bahasa -.-" hahaha) minat saya makin mendalam dan semangat nak tau pasal Dev Pascal tu lagi. emm, tiba-tiba saya terfikir, mungkin sebab tu orang cakap jangan putus asa. ya la, cuba bayang kalau semalam saya putus asa, harini saya berjaya ka buat program tu? :/ hmm, mungkin perlu sokongan bila jadi camtu. usaha tangga kejayaan. man jadda wajada, wa man zaro'a hasoda. :) rasanya dah 3 hari berturut-turut saya dating dengan Dev Pascal. :) harap-harap lepas ni saya akan lebih faham so that bolehla ajarkan kepada kawan-kawan yang kurang faham. :D
alhamdulillah Allah kuatkan hati saya untuk belajar lagi pasal tu. :)


ingat ni. :) *peringatan untuk diri sendiri jugak


testing 1,2,3: semalam :) bolelaa~





haa,, yang ni la yang merapu tu. walaupun berjaya. :P heheheh.


semoga dapat faham lebih baik lagi. amin. :) mood: I LOVE DEV PASCAL :} suka ber'dating' dengan Dev Pascal. :D

<3 syahirah


                                                                             









No comments:

Post a Comment