Saturday, February 25, 2012

tak terniat pun nak buat macam tu. :'(

assalamualaikum w.b.t

kalau tak, petang tadi lagi nak update blog ni, tapi idea tak masuk. =.=' pikir punya pikir last-last ade jugak idea yang datang sebab satu perkara yang berlaku pada diri saya hari ini. SERIUSLY, saya tak suka bila saya berada dalam keadaan rasa bersalah terhadap seseorang lebih-lebih lagi orang yang saya sayang. sebabnya, boleh membuatkan saya menangis, boleh membuatkan saya menghukum diri saya sendiri tanpa orang lain yang suruh. :(

tadi, lebih kurang pukul 8.00pm macam tu la saya online fb. kebetulan, mak saya pun online jugak(maklumla, dunia dah maju, semua orang ade fb.. :P) jadi, saya pun memulakan chatting dengan mak saya. mula-mula oke la. tanya buat apa, pastu sembang la sikit-sikit pasal diri saya kat sini. tiba-tiba mak tanya, " tak nak gitau ka kat mak 8 mac ni nk balik. nak pi kem la. habaq kat along je ye." betapa terkejutnya saya. tiba-tiba rasa


bersalah pulak datang. memang tak tau nak cakap ape time tu. tapi try jugak balas. "ha, memang la nak gitau tapi tak sempat. along tu pun kebetulan dia online time tu. sori." mak saya pulak balas, "telefon kan ade boleh telefon. kan dah topup." ahhh,, rasa bersalah lagi. :'( pastu, saya balas" em, yela. tak tertaip pun mesej." masa tu memang dah blank, taktau nak balas ape dah. huhuu. mak saya balas lagi, "kalau nak suruh topup boleh pulak, kan.?" saya rasa semua orang yang berada di tempat saya akan rasa benda yang sama. bukan tak nak bagitau dan bukan jugak tak nak mesej. tak taula nak cakap macam mana. memang dah niat nak bagitau haritu, tapi terlupa dan kadang-kadang tak sempat.

yang along tu pulak, kebetulan dia online dan kebetulan sembang pasal balik rumah ngan dia. so, TERbagitau kat dia. :'( serius cakap, memang rasa bersalah tahap GIGA (dalam fizik=10 kuasa sembilan) huhuu.. tak terniat nak membelakangkan mak. tak terniat pun kat hati tak nak mak tau. tak terniat jugak dalam hati untuk mengguris hati mak. mak, angah mintak maaf sangat-sangat. angah tau mungkin salah angah sebab tak bagitau kat mak dulu, tapi angah harap sangat mak tak terasa hati dengan angah. kalau mak nak hukum angah, angah terima. kalau mak tak hukum pun, insyaAllah angah akan hukum diri angah sendiri sebab memang semulajadi angah akan hukum diri angah kalau rasa bersalah. :(

mak, tolong restu angah. angah tak kan rasa tenang selagi rasa bersalah tu ada dalam diri angah walaupun angah dapat jumpe dengan orang yang selalu buatkan angah tenang kat utp ni. insyaAllah, angah janji lepas ni angah akan cuba sedaya upaya untuk mengutamakan mak lagi daripada orang lain dan takkan bagitau orang lain selagi angah tak bagitau mak. tapi, angah mintak maaf sangat-sangat sebab angah tak boleh nak bagitau mak pasal peribadi angah. tak taula nak cakap macam mana. tapi, yang pasti bukan semua orang boleh luahkan apa yang diorang rasa. mintak maaf sangat-sangat sebab angah bukanlah anak yang baik. :'(
angah sayang mak dan abah.


<3 syahirahnsmr


1 comment: