Monday, June 11, 2012

jangan tolak.!!

Assalamualaikum w.b.t

semalam time sesi sharing-meng'sharing' lepas solat maghrib di surau v4, ada seorang kawan saya yang share apa yang dia dapat time pegi MMC (Malam Mencari Cinta) malam hari jumaat haritu. malam mencari cinta ni bukannya nak suruh bercinta ka, cari pakwe ka, jauh sekali nak suruh bercouple. MMC ni adalah salah satu event kecil Rakan Masjid, kan.?! :/ *rasanya la. hahah. ada senior yang akan jadi moderator & cerita la apa yang patut pasal mencari cinta Ilahi. :) then, semalam kawan saya yang pegi MMC tu share something. *kalau tak, ingat nak pegi jugak tapi time tu takdak sapa nak pi sekali + kawan mintak tolong siapkan barang-barang untuk KPI May 12. so, apa salahnya tolong kawan kan, walaupun memang la diri ni nak pi MMC tu. :( hmm. apa yang kawan saya share tu adalah berkaitan dengan 'jangan tolak kebaikan'. mengikut apa yang dia gitau, akak moderator tu cakap jangan tolak kebaikan. contohnya: bila kak naqibah hantar mesej ajak nak buat SG (smart group a.k.a usrah), jangan tolak ataupun bagi macam-macam alasan. mana tau, lepas tu kita tak dapat ataupun payah nak dapat balek kebaikan tu. contoh kalau kita tolak, kita cakap "sori la akak. saya ada kerja, nak siapkan assignment, lab report.. bla. bla.. bla.."

dan kalau ditakdirkan Allah lepas tu henset akak tu hilang, macam mana??? mesti susah nak buat SG lagi kan.?! yela, nak kena cari number balek la. ingat senang? :/ hmm. so, point dia kat sini, jangan tolak kebaikan. tak semestinya kita tolak harini, esok kebaikan tu akan kita dapat lagi esok, lusa, tulat, tungging and so on. :)
jadi, bila kita dapat offer untuk buat kebaikan sebolehnya cubalah ambik peluang tu. :) peluang tu cuma datang sekali dan tak semua orang dapat. so, renung-renungkan dan selamat beramal. sekian. hehe :)



<3syahirahnsmr

No comments:

Post a Comment